fridaroxxy.blogg.se

Hår

Publicerad 2016-04-14 00:17:05 i Allmänt,

Är det något som jag älskar att experimentera med så är det mitt hår! Gosh.. jag har haft allt från svart, till brunt, rött, olika blonda nyanser och nu är jag inne på silver/grått. Det har varit väldigt inne ett tag nu och jag har alltid gillat kalla nyanser oavsett färg. Min riktiga hårfärg är en matt dassig brun färg som jag brukar kalla råttfärg. Jag är väldigt mörk i mig själv och min hud är vääääldigt ljus. Typ så jag nästan bländar folk. Därför är jag ett stort fan av spraytan, dels för att min hud inte riktigt tål UV strålning och dels för att det inte är skadligt för huden med spraytan eller brun utan sol. Så det är min räddare i nöden!  Anyways. . Det var ju hår som jag skulle skriva om.. 
 
När jag skulle påbörja resan mot grått så hade jag ombrefärgat hår. Var rätt mörk upptill med guldblonda längder. Min frisör var inte allt för glad av mitt val men vi körde på ändå. Och tack vare Olaplex så har mitt hår klarat sig väldigt bra genom alla blekning och toningar. Eftersom mitt hår var ombre från starten så är jag fortfarande mörkare upptill men jag tycker ändå att det har blivit ett snyggt resultat då det smälter in fint tillsammans. Men det har varit en lång process och man måste vara beredd på att lägga ner mycket tid på sitt hår om man vill behålla färgen. Efter min operation så struntade jag i mitt hår och det gråa försvann  men nu när jag fick fräschat upp det igår så har jag bestämt mic för att underhålla det så gott jag kan. Produkterna jag använder är Maria Nilas silvershampoo och silverbalsam. Samt att jag använder Maria Nilas svarta färgbomb utblandat med balsam som hårinpackning. Jag försöker att inte tvätta håret för ofta och inte styla det med värmeverktyg för ofta för att inte slita på det. Men om jag väl vill locka eller platta det så är Uniq ONEs värmeskydd ned kokosdoft min räddare. Den luktar sååå gott! ❤
 
 
Håret ser också väldigt olika ut beroende på ljud,  effekter på bilder osv men jag är dom sagt helnöjd. Känner mig hemma i färgen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela