fridaroxxy.blogg.se

double standard

Publicerad 2016-05-06 22:26:12 i Allmänt,

Lets get to the point. Vi människor är väldigt dömande. Eller vi har många åsikter om saker och ting. Vad som är rätt för mig är fel för dig och vice versa... jag snackade en gång med en kvinna som berättade om hur stolt hon var över sin verksamhet och hur hon är noga med att inte döma folk efter hur de ser ut eller vad de har för läggning, etnicitet, etc.. sen helt plötsligt komentarer hon en tatuering som jag har på min hand typ: "vad är det för en tatuering? " varpå jag svarar att det är min förlovningstatuering son jag och min sambo valde att göra istället för att ha ringar.  Då svarar hon: "Eh.. jaha.. det var ju ett intressant ställe att tatuera sig på." 
 
När hon sa det så kände jag det direkt som att hon dömde mig.  Det var inte att hon sa att tatueringen var fin utan att det var "ett intressant ställe att tatuera sig på". Hon kanske inte alls menade att låta fördomsfull men jag tolkade det så. Och jag tyckte det var ganska komiskt att kläcka ur sig en sådan komentarer när man precis har suttit och sagt hur mycket man respekterar alla människor oavsett hur de ser ut och yadayada... 
 
Tänk att än idag så förknippas tatueringar med något dåligt.. jag tycker detta är sjukt! För ingen av mina tatueringar symboliserar något som kan vara stötande som tex rasism och sånt.. det känns som att bara en tatuering i sig är stötande, oavsett vad. Jag har en far som är tatuerad över hela kroppen och när han var på semester så blev han ombedd att täcka sina armar på en restaurang för att de upplevde hans bläck som stötande. WTF? 
 
Detta har jag stört mig på länge och fattar inte hur det än idag kan vara så infekterat med tatueringar.  Jag hade förstått om man kom med en synlig hakkorstatuering men att ha en ros eller timglas är väl för bövelen inte stötande. Det är konst! Sen behöver alla inte gilla det, men döm inte individen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela