fridaroxxy.blogg.se

The time that has passed

Publicerad 2017-03-11 00:26:07 i Allmänt,

Ok nu var det aslängesen jag skrev! Som vanligt så rullar livet på och det har hänt en del sen sist. Var på begravning igår för en gammal klasskompis som jag känt sen förskolan. Vi umgicks inte direkt på äldre dar men han har ändå betytt mycket för mig och det var riktigt fruktansvärt det som hände. Så.. igår var en tuff dag. Såklart så hade jag bokat in en ridlektion med min kompis samma dag (osmart jag vet) så på kvällen åkte vi ut till Håslöv för att rida. Nu var det ca 3 månader sen jag red och fick prova på att rida ett nätt fullblod vid namn Parma. (tänker på parmaskinka, haha!) <3 
 
Allt gick bra till en början. Vi tränade lite grunder i skritt men sen när vi skulle börja trava så fick min kompis häst fnatt och stack! Min blev rädd och studsade i luften. Det slutade med att båda föll av. Som tur var blev ingen skadad och efter ett par minuter var vi uppe i sadeln igen. 
 
Det kändes riktigt härligt att få umgås med hästar igen. Dock så var det synd att man skulle åka av sådär första gången.. men det hör till och det kommer hända fler gånger. Jag tycker hästar är mäktiga djur och jag har stor respekt för dem. Det är viktigt att man hoppar upp direkt när man fallit av så att man inte blir för rädd. Längtar redan till nästa gång. 
 
Vad har mer hänt? Jo, jag har gjort hårförlängning! Har provat en relativt ny teknik som kallas för MAGO. Löshåret fästs med knutar, vilket minimerar skadan på det egna håret. Det spänner inye alls som jag kommer ihåg att det gjorde i början med lim. Man kan ha det i i ca 3 månader. Jag ääälskar det! <3 
 
Snart ska vi även på spa (min födelsedagspresent) vilket ska bli himla mysigt! Lite kvalitetstid behöver vi alla då och då :)
 
jag ska försöka bli bättre på att uppdatera, min lust till att skriva går i vågor. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela